C L O U D ;
"selamat datang ke blog saya:)"
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
Tears of Gaza!!
Saturday 1 December 2012 • 06:47 • 0 comments

asslamualaikum w.b.t
hope korang sume sihat,,
hari ney nk share skit ngn korang sume pasal kehidupan saudara-saudara kita di Gaza, sebagai muhasabah untuk diki kita semua.
alhamdulillah hari ini kehidupan di malaysia sangat mewah dan masih hidup di dalam suasana yang aman, tapi kenapa kadang-kadang kita masih lagi merungut dengan kehidupan kita yang mewah ini kita seharusnya bersyukur dengan segala nikmat yg ada pada diri kita hari ini  berbanding dengan saudara-saudara kita yang sekarang ini sedang berjihad barmati-matian di gaza.
cuba kite bezakn kehidupan kita di malaysia dengan kehidupan mereka di sana, terlalu banyak  perbezaan kenape kita masih lagi merungut dengan kehidupan kita yang cukup mewah berbanding dengan mereka,,
cubalah kita fikir-fikirkan,,








YA ALLAH...apalah salah dan dosa mareka ...sayu hati bila melihat wajah kanak-kanak yang menjadi mangsa kekejaman israil..begitu kejamnya mereka..kita bernasib baik dilahirkan di bumi malaysia yang aman..jauh dari peperangan
rakyat malaysia amatlah bertuah..dan aku sangat-sangat bersyukur kerana aku dan keluargaku masih cukup makan dan tidak seperti saudara-saudarku disana..
yang sentiasa hidup dalam ketakutan dan serba kekurangan namun semangat jihat mereka yang tidap pernah padam..hidup mereka menghitung hari dan berdoa bilakah semua itu akan berakhir..
mereka tidak mampu membalas serangan kejam israel laknatullah..juga tidak mampu lagi bersembunyi..hanya berserah pada YANG MAHA ESA...




apalah yang ada difikiran kanak-kank ini..di negara kita..kanak-kanak seusia ini masih lagi dibangku sekolah..sibuk melayari internet..bermain game..berfesbuk..tapi mereka sudah memegang senjata untuk membela nasib rakyat dibumi mereka..membesar dengan keganasan dan peperangan sampai bila???



fikiran kanak-kanak digaza berbeza dengan fikiran kanak-kanakdi negara lain kerana sejak kecil mereka sudah hidup dalam keadaan kesusahan peperangan dan sudah ditanam dalam jiwa mereka semangat jihat yang tinggi dan cita-cita meraka adalah sama..iaitu untuk mendapat syahid..mereka tidak gentar dengan musuh-nusuh meraka malah semangat jihat mereka bertambah hari demi hari..mereka tidak pernah merasa penat dengan kehidupan mereka yang telah di takdir oleh allah kerana mereka tahu mereka akan berehat buat selama-lamanya apabila sudah mendapat syahid yang mereka idamkan..

Jika Syurga menjadi idaman, jalannya seluas mata memandang..jika keampunan yang didamba, gerbangnya setia menanti…Usah gusar dugaan di hadapan..andai hati nekad mengejar cinta Ilahi..


Jika benar kita simpati kepada Palestine, sanggupkah kita bermujahadah untuk tidak lagi membeli produk yg membiayai Israel? McDonald's, Coca Cola dan byk lagi.











PASTFUTURE
TUAN TANAH;
Name : Izzatul Husna bt Azmi
Known as : chik una
Age : 20 years young
Stay at : Taiping, Perak
Country : Malaysia
Study at : Universiti Malaya
Favourite Colours : White and Soft Pink
Language : Malay , English , Arabic *insyaAllah*
Hobby : blogging, online-ing, surfing the internet
Favourite Quotes : Belajarlah memaafkan walau diri terluka . Berhentilah memberi alasan walau diri ingin menyatakan kebenaran (:

Jum Sembang dengan Saya




TAUTAN KITA;

"Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji..
"


KISAH DULU-DULU;



SAHABAT SELAMANYA



aku dan nisa
kenangan bersama


jumpa saya di fesbuk





my friend




aclassmate



selamat membaca