C L O U D ;
"selamat datang ke blog saya:)"
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK
rEnUnGaN bErSaMA (-____-)
Wednesday 6 February 2013 • 17:20 • 0 comments

Perlukah Kita Berkorban?
"Kita kena berkorban demi memperjuangkan agama Allah SWT. Jika kita benar-benar menyakini agama Allah SWT adalah agama yang hak, maka berkorbanlah. Sesungguhnya sahabat-sahabat sekalian itulah erti pengorbanan yang sebenarnya. Pergorbanan yang akan mendapatkan ganjaran syurga jika seseorang itu menjadikan Allah SWT sebagai matlamatnya.Yakinilah dan korbankanlah apa saja demi agama Allah SWT."
Petikan di atas merupakan perkongsian daripada sahabat saya beberapa hari lepas. Peringatannya masih segar dalam ingatan saya sehingga sekarang. Kesungguhan dan keikhlasan sahabat saya menyampaikan tazkirahnya sehinggakan ada sahabat yang menitiskan air mata. Tersentuh dan amat tersentuh.
'Saya berasa malu. Terpukul dengan kata-kata tersebut. Tatkalah erti pergorbanan saya salah ertikan selama ini. Ya Allah. Ampunilah hambamu ini.' Hatiku menjerit. Jiwa saya bergetar dan tubuh terasa dingin. Saya menggigil. Takut!
Pergorbanan selama ini semata-mata untuk mendapat dunia. Manakala, pergorbanan untuk mendapatkan kehidupan akhirat yang hakiki jauh sekali untuk difikirkan. Begitulah jiwa pendosa. Hidup hanya inginkan keseronokan dunia dan sanggup berkorban apa saja untuknya.
Hentikanlah pengorbanan yang penuh kepalsuan ini! Tidakkah kita menyedari, Pengorbanan ini akan merugikan kita kelak dan membawa kita ke neraka Allah SWT.
Nauzubillah!!



PASTFUTURE
TUAN TANAH;
Name : Izzatul Husna bt Azmi
Known as : chik una
Age : 20 years young
Stay at : Taiping, Perak
Country : Malaysia
Study at : Universiti Malaya
Favourite Colours : White and Soft Pink
Language : Malay , English , Arabic *insyaAllah*
Hobby : blogging, online-ing, surfing the internet
Favourite Quotes : Belajarlah memaafkan walau diri terluka . Berhentilah memberi alasan walau diri ingin menyatakan kebenaran (:

Jum Sembang dengan Saya




TAUTAN KITA;

"Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji..
"


KISAH DULU-DULU;



SAHABAT SELAMANYA



aku dan nisa
kenangan bersama


jumpa saya di fesbuk





my friend




aclassmate



selamat membaca